Julstressen är här!


I och med jul har jag lika som många andra fullt upp.
För det ska julstädas, bakas, pynta, jobba,sköta hem i övrigt och så har Liam varit sjuk.

Veckan som varit har varit kaotisk med mycket som varit upp och ned.
Men några klarheter har även löst sej.
Idag var ja på arbetsförmedlingen och skrev under att ja ska ingå i jobbgaranti för unga.
Så från och med första januari får jag en liten erstättning även dom dagar ja inte jobbar,
De ger dåligt m pengar men de täcker i alla fall lite granna o bra o veta att man får en lite inkomst  i alla fall=)

In för jul har ja även hunnit med och handla alla julklappar, bakat julgodis och sånt.
En så länge har ja bakat
* cupcakes m smak av pepparkakor
*iscoklad
*snöbollar
*knäck vanligt och choklad.

Har lite kvar inför julen o baka. tror ja ska göra lite mer men får se vad tiden hinner med.

Veckan citat som passar mitt liv är

Tid är ett pussel med för några bitar

Liam min lill älskling har varit hemma sedan i tisdags för förkylning.
Han var juh sjuk i helgen, men på tisdagkvällen fick han en ny febertopp o vart ganska ordentligt dålig.
Stod o övervägde om vi skulle åka in med han.Man blir juh rädd att de ska vara lunginflamation eller liknande.
Ríngde rådgiviningen o dom tycktevi skulle avakta. Nette sov hos mej den natten.
Vad skulle ja göra utan min underbara omgivning.
Den natten som ja Liam Nette o Iris tillsammasn i min säng. Trångt men de gick de oxå:P
På morgonen åkte vi i alla fall till lärkaren o fick ny hostmedecin utskrivet och do lysna o kände på honom.
Så de känns bra att han e frisk i alla fall=)

Ja kämpar här hemma med att hinna allt in för julen.
Men det är inte så himla lätt alltid med både jobb och en pojk som vaknat flera nätter i rad o sovit med mej.

Liam har inte fått sovit med oss på många många månader.
Men han har inte velat heller. en sen föra veckan han har varit supermammig och vill helst ligga tätt intill mej hela nätterna. Han vaknar oftast före ja lägger mej o ska sova på min sida.
Go pojken ställer sej i sängen  o säger "Mamma där" och så pekar han på min säng.
Mamma hjärtat smälter o ja tänker. Nästa natt ska han sova i egen säng :P

Nä nu ska ja avrunda dehär. ska jobba i helgen o även tisdag natt o torsdag dag.
Så uppdateringen kommer väl vara sådär!


Kommentarer
Postat av: Nette

Tycker du kommit långt ändå :) Många som kanske inte ens börjat med förberedelser inför jul och du har redan bakat massor, fixat med tomtar och gran, handlat och slagit in julklappar.. Inte bara det, utan också jobbat en massa + tagit hand om en liten sjukling! Du är fantastisk <3

2010-12-18 @ 00:18:31
URL: http://netteh.blogg.se/
Postat av: Miss Purple - Personligt & BloggDesign

jag har knappt märkt att vi har kommit nära jul så som vi har gjort. Har heller ingen gran :/ hehe

2010-12-20 @ 07:39:48
URL: http://misspurple.se
Postat av: Madeilene

sv: ja jag förstår det.. jag vet inte själv om jag ser fram emot den tiden.. haha dock borde jag väl inte säga så eftersom jag kommer jobba /jobbar som förskolelärare men ändå haha.. det är ändå ngn annan som ska ta hand om min lilla gounge om dagarna :p



men de är oftast värre för föräldern så ;)



ja det går bar med skolan.. ska skriva lite imorgon så är jag klar med lite uppgifter innan jul här, annars så är det ganska mkt att göra.. ny kurs börjar v 5 så jag tänkte göra klart resten under mellandagarna så kan jag vila upp mig rejält ;) haha



hur går det själv? jobbar du nu eller vad gör du?

2010-12-22 @ 21:47:01
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Nette

GOD JUL <3

2010-12-24 @ 03:17:56
URL: http://netteh.blogg.se/
Postat av: Nette

EMMA! Saknar din blogg.. När skrev du här sist? Jo för prick 3 veckor sedan!! 21 dagar utan din blogg :( Kom igen och lägg in massa härliga bilder från julhelgen, nyår osv <3

2011-01-07 @ 20:10:50
URL: http://netteh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0